Мета: виявити рівень
знань учнів із музичного мистецтва; розвивати пам'ять, мислення; формувати
вміння висловлювати власну думку, працювати в групах; виховувати любов до
музики.
Обладнання:
картки із завданнями; сигнальні
картки; малюнки; пазли; призи.
ХІД ЗАХОДУ
Ведучий. Доброго дня!
Є, напевно, дітвора,
У вас улюблена пора —
Дружно в групах працювати,
Іншим творчо помагати,
Світ чудовий пізнавати.
Свій
талант демонструвати.
Конкурс № 1 «ПЕРЕСТАВ СКЛАДИ»
Команди отримують картку, на якій написане слово.
Завдання: переставити
склади, прочитати слово та визначити, яка нота зустрілася у слові.
Відповіді: таксі, доміно, помідор, решето, відмінник,
квасоля.
Конкурс № 2 «ПАЗЛИ»
Капітан кожної команди обирає свій «пазл».
Завдання: скласти цей пазл (зображення музичного інструмента), пригадати назву
твору, де цей інструмент виконує соло, бажано також згадати прізвище композитора.
Конкурс № З
«ЗНАЙДИ ЗАЙВЕ СЛОВО»
Учитель зачитує декілька слів поспіль. Завдання: вилучити зайве слово.
1.
Диригент,
композитор, рушник, нотний зошит.
2. Нотний стан, програвач, парасолька, баян.
3. Скрипковий ключ, гвіздок, клавіша.
4.
Диригентська
паличка, квітка, флейта, музикант.
5. Вокаліст, сопілка, оркестрова яма, ножиці.
6. Опера, пластилін, смичок, пауза.
Конкурс № 4
«МАЛЮНОК У МУЗИЦІ»
Завдання: відгадати за допомогою малюнків назву твору та
автора.
1. Е. Ґріґ «Ранок».
2.
Українська
народна пісня «Вийшли в поле косарі».
3. «Троїсті музики».
4. Г. Гусейнлі «Курчатка».
5. Д. Кабалевський «Три подружки».
6. Українська народна дума «Іван Богун».
Конкурс № 5 «З ЯКИХ ТВОРІВ ЦІ ГЕРОЇ?» (конкурс капітанів)
Ведучий називає імена
героїв (Лисичка, Котик;
Баба Яга; Плакса; Бодайка, Мазилка; Анітра; Вовк та мисливці).
Завдання: відгадати, з яких творів ці герої (з музичної
казки, інструментального твору), та їх авторів.
Відповіді:
1. Лисичка, Котик — К. Стеценко. Дитяча опера
«Лисичка, Котик і Півник».
2.
Баба Яга — П.
Чайковський «Баба Яга» (інструментальний твір).
3.
Плакса — Д. Кабалевський
«Три подружки» (інструментальний твір).
4.
Бодайка,
Мазилка — М. Коваль. Опера «Вовк і семеро козенят».
5.
Анітра — Е.
Ґріґ «Танець Анітри» (інструментальний твір).
6.
Вовк та
мисливці — С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і Вовк».
Конкурс №6 "ПРОДОВЖ НАЗВУ ТВОРУ"
1. Р. Шуман «Сміливий... (вершник)».
2. П.Чайковський. Танець... (фе)) Драже.
3. В. Моцарт. Турецький... (марш).
4. М. Римський-Корсаков «Політ... (джмеля)».
5. П. Чайковський. Танець із... (кубками).
6.С. Рахманінов. Італійська... (полька).
Конкурс № 7 «МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ В ПІСНІ»
Завдання: пригадати слова та назви пісень, у яких є назви музичних інструментів.
Орієнтовні відповіді:
1. «Я играю на гармошке» («Песенка крокодила Геньї»).
2. «И кузнечик запиликает на скрипке» («Улыбка»).
3. «Антошка, сьіграй нам на гармошке» («Ан-тошка»).
4. «Раздувай меха, гармошка!» («Песенка Бабок-ежек»).
5. «А маленьке козенятко на скрипочку грає» (українська народна пісня «Два півники»).
6. «Ой заграйте, дударики, на дудках кленових» (А. Філіпенко «Ой заграйте, дударики»).
7. «Я заграв на балалайці (А. Філіпенко «Веселий музикант»).
8. «Взяв волинку наш сусід» (естонська народна пісня «У кожного свій музичний інструмент»).
9. «А бандура — брень, брень, брень, танцювала б цілий день» (українська народна пісня «Гарний танець гопачок»).
Примітка. Перемагає у цьому конкурсі та команда, яка назве найбільшу кількість пісень із назвами музичних інструментів.
Конкурс № 8 «КРАЩИЙ ВИКОНАВЕЦЬ ПІСНІ»
Завдання: виконати пісню за власним бажанням.
Музична пауза
Підбиття підсумків
Нагородження переможців
Ведучий:
Багато ви цікавого згадали І дуже ви розвиненими стали.
Чудову музику не забувайте,
Читайте, слухайте, співайте.
Хай другом музика вам буде,
Вона потрібна добрим людям!
Немає коментарів:
Дописати коментар